fbpx

 

Transkrypt:

Mam dla Was garść porad, które pomogą zachować trzeźwy umysł. Właśnie takiego trzeźwego, racjonalnego umysłu bardzo potrzebujemy w dzisiejszym trudnych czasach. By nie dać się panice, nie robić żadnych głupich ruchów, żeby funkcjonować jak najlepiej.  Chcę w tym filmie bardzo podkreślić, że jeśli czujesz panikę, to Ci to nie pomaga i musisz zrobić wszystko by jej nie ulec. Z jednej strony  powody paniki są oczywiste, z drugiej musisz zdawać sobie sprawę, że ona nie pomaga podejmować racjonalnych decyzji, nie pomaga chronić siebie i swojej rodziny. Dlatego teraz znacznie bardziej niż wcześniej potrzebujesz analitycznego, trzeźwego umysłu, choć warunki są znacznie gorsze ku temu, niż wcześniej bez dwóch zdań

Jak zachować trzeźwy umysł?

Po pierwsze zrozum i

zaakceptuj fakt, że NIE ISTNIEJE na ten moment rozwiązanie, które może dać Ci pełne ukojenie.

Nie ma go bo być nie może – sytuacja rozwija się zbyt dynamicznie ,zarówno pod względem choroby, jak i gospodarki oraz naszej wolności i praw obywatelskich. Czyli nie wiemy co będzie jutro. Nie mamy na to wpływu – więc akceptujemy to.

Po drugie nawet w zwyklejszych czasach faktem jest, że

jedyną stałą jest zmiana.

Choć nie zawsze lubimy o tym pamiętać. Teraz ta prawda nabiera głębszego znaczenia, bo dzieje się na naszych oczach.

I tutaj masz tak naprawdę 2 skrajne wyjścia – albo będziesz się spinać i nastawiać na fakt, że chcesz zachować status quo (czyli to tak jakby chcieć płynąć pod prąd – bardzo trudno), albo dasz się porwać prądowi, zaakceptujesz to co jest i na bieżąco będziesz elastycznie dostosowywać się. Najlepiej jak potrafisz.

Po trzecie

korzystaj z najprostszej techniki oddechowej,

która poprzez uspokojenie Twojego ciała, da sygnał również do mózgu, że sytuacja się uspokaja. Gdy oddychasz płytko, nerwowo, Twój mózg otrzymuje taką informację i trudno ci będzie wmówić samej sobie, że jest ok. jeśli zadbasz o ciało poprzez oddech, licząc  1-2-3-4 wdech, 1-2-3-4 zatrzymanie oddechu, 1-2-3-4 wydech  i pozostaniesz w tym oddychaniu choć przez 5 minut – to zrobi różnicę.

A że nasz mózg jest neuroplastyczny , możesz na wpływac na niego powtarzając to ćwiczenie codziennie. Nie wchodząc w szczegóły, dzięki temu

będziesz mniej skłonna do panikowania.

No i to się przyda, bo w najbliższym czasie będziemy bardzo potrzebować zarówno odporności psychicznej jak i trzeźwego umysłu.

Jesteśmy u progu nowego i nie wiemy jakie to nowe będzie. Dlatego rób co możesz i wpływaj na to co możesz, ale jeśli nie masz nad czymś kontroli – puść to.  Szkoda Twojej energii. Może jutro będzie potrzebna do czegoś ważnego.

0 0 vote
Article Rating
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x