fbpx

Dziś powiem Ci jak  zadbać o ciało w kwestii radzenia sobie ze stresem. Bez tego nie uda się nic i nawet najbardziej doskonała technika spali na panewce.

https://youtu.be/H9U2WU4GJqU

Zatem. Twoje ciało czerpie wiedzę o Twoim dobrostanie nie tylko od mózgu – od tego co on sobie akurat pomyślał, np. oho: świeci słońce, jestem odprężony, idę do zamrażarki po lody, świat jest piękny.

Informacje płyną również w inny sposób i chcąc zadbać o siebie, musisz to wziąć pod uwagę. Otóż: jeśli siedzisz godzinami przy biurku i się nie ruszasz – nie licz, że to wszystko jedno. Dla Twojego ciała to stres. Jeśli siedzisz w zaduchu – Twoje podduszone komórki błagają o tlen – nie licz na to, ze pozostaje to niezauważone dla ogólnego dobrostanu. Jeśli jesz byle co, zaburzasz rytm dobowy, oddychasz zanieczyszczonym powietrzem – wpływasz na podwyższenie poziomu stresu. I jasne, można tak żyć, ale nie oczekuj w pakiecie spokojnego umysłu. Bo jesteśmy całością.

Ciało i mózg  nie funkcjonują oddzielnie

I nie ma, po prostu nie ma możliwości, by być człowiekiem ze szczęśliwym i zrelaksowanym mózgiem, gdy nasze ciało woła o ratunek. Zatem fajnie zacząć wprowadzać małe dobre zmiany:

Co godzinę zrób przerwę w siedzącej pracy i trochę pochodź. Nawodnij organizm – ale wodą, nie kawą. Otwórz okno – wywietrz pomieszczenie, lub choć wyjdź na przerwę. Zjedz posiłek, który jest dla Ciebie zdrowy. Zaplanuj kiedy jest dla Ciebie sensownie położyć się spać – i faktycznie zrób to. Dzięki temu zbudujesz świetny antystresowy fundament dla swojego ciała.

Poprzedni odcinek serii: Jak radzić sobie ze stresem

A jeśli pragniesz kompleksowego zajęcia się Twoim stresem, zajrzyj na Utulenie stresu

0 0 vote
Article Rating
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x