fbpx

Jak radzić sobie ze stresem niczym Navy Seals? 😉

Dziś mam dla ciebie niezwykłe ćwiczenie oddechowe. Niezwykłe w swej skuteczności. Jak wieść niesie używają go Navy Seals, czyli oddziały sił specjalnych  marynarki Stanów Zjednoczonych.  Jak możemy się domyślać, nie robią tego by sobie potestować. Dostajesz więc coś skutecznego. Od razu mówię, że możesz spotkać się z dwiema wersjami tego ćwiczenia – 4ro i 6cio sekundowym. Jeśli czwóreczka Ci nie przypasuje spróbuj oddychać w rytm szóstki – któryś z nich powinien Ci pasować.

Zatem oddychamy w następującym rytmie:

wdech – licząc do 4 ech. Przerwa z powietrzem w płucach – znów do 4ech. Wydech – do 4ech. I 4 sekundy na bezdechu. Zróbmy to teraz:

technika oddechu navy seals

 

Jeśli poodychasz w ten sposób choć przez 5 minut, uspokoisz myśli, nawet gdy groził Ci napad paniki. Jak to działa ? Gdy oddychamy szybko i płytko – nasz organizm otrzymuje informację, że jest nerwowo. Jeśli oddychamy powoli i głęboko, nasze tętno się uspokaja, a to sygnał dla mózgu, że w otoczeniu wszystko jest pod kontrolą.

Ważne – gdy już zaczniesz, warto ćwiczyć choć te 5 minut dziennie, ale przez parę tygodni.

To uspokaja ciało migdałowate – naszego naczelnego panikarza z mózgu. Po paru tygodniach wyluzuje się i nie będzie Ci wszczynać alarmu z byle powodu.

navy seals

Radzenie sobie ze stresem obejmuje wiele technik. Jedną z bardzo skutecznych jest Interwencja w nastawienie do stresu. Wejdź na tę stronę i pobierz bezpłatną lekcję.

A tutaj zobacz pierwszy odcinek serii Jak radzić sobie ze stresem.

0 0 vote
Article Rating
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x