fbpx

Dziś powiem Ci o tym, jak dbać o siebie po stresie. Jak już wspominałam – stres jest naszym zasobem. Gdy zaczyna Ci walić szybciej serce, pocisz się, twoje ciało się spina – tak naprawdę przygotowuje Cię do sprostania wyzwaniu. Tyle, że nasze obecne wyzwania są inne niż te, do których natura nas przygotowała – dlatego najczęściej nie występuje ani walka, ani ucieczka, a cała adrenalina po prostu zostaje… W nieporuszonym ciele.

https://youtu.be/pmvR6O0i8-4

Im częściej powtarzają się takie sytuacje – tym trudniej Ci sobie z nimi radzić, a Twój stres krótkotrwały, zamienia się w stres przewlekły. Co możesz zrobić? Idź to rozruszaj! Znajdź sobie sport, który sprawia Ci radość i regularnie mobilizuj się do ruchu. Zwróć przy tym uwagę by nie przesadzać – bo bardzo obciążające treningi też są źródłem stresu dla organizmu  – a przecież nie chcesz wpaść z deszczu pod rynnę. Przeprowadzono badania na szczurach i okazało się, że lekkie ćwiczenia, takie lekkie, nieobowiązkowe były dla nich najlepsze. Lepsze od intensywnych treningów interwałowych, lepsze od ćwiczeń siłowych i lepsze od braku ruchu.

Jak dbać o siebie po traumie/dużym stresie

O ciało można zadbać również poprzez TRE: trauma Releasing exercises. Wspominam o tym, natomiast nie jestem certyfikowanym providerem tre, a tylko klientem, który docenił metodę. Natomiast tre ma naprawdę świetne oddziaływanie na ciało. Poszukaj providera tre w swojej okolicy zwłaszcza, jeśli masz za sobą traumę.

Poprzedni odcinek serii: Jak radzić sobie ze stresem

A jeśli pragniesz kompleksowego zajęcia się Twoim stresem, zajrzyj na Utulenie stresu

0 0 vote
Article Rating
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x